Isnin, 11 Oktober 2010

SIAPA PALING LAJU DI JALAN RAYA KUALA LUMPUR??

Ada orang tanya apa yang paling laju di jalan raya Kuala Lumpur.... kalau 80an dan 90an ramai yang kata bas mini... tak de yang lebih laju dariu bas mini... berdesup....tak kira penuh tak penuh bas mini akan meluncur macam hilang akal...!!

Dan sekarang ni.....banyak yang laju kat  jalan raya KL... dari sebesar2 bas hingga ke mat rempit semua nya nak tunjuk jaguh di jalanraya KL....!!! tetapi persoalan nya apakah benar mereka itu yang paling laju???

Bagi aku...mereka semua tidak laju... yang paling laju adalah mat penghantar pizza....berdesup....!! tak kira lampu merah... lampu hijau... semua mereka bedal...hujan tak hujan... mereka redah.....!!!

Aku tak pasti lah apakah memang menjadi polisi restoran2 pizza agar penghantar mereka bawa macam pelesit begitu??? apakah nyawa pengahantar itu lebih murah dari pizaa??? yang pasti apa sahaja jenama pizza semua pengahntar nya memandu macam lipas kudung......!!!

Melihat kepada cara mereka hantar pizza....tiba2 selera aku hilang untuk makan pizza.... kalau aku nak oder pun mungkin pizza Yellow Cab.... kerana mereka hantar pizza guna skuter.... hehe tak kan lah naik skuter pun mereka nak pecutttttttttttttttt....!!!

2 ulasan:

Shahrul Yusof berkata...

Kalau customer dapat order lambat, nanti gaji kena potong beb. Sebab tu kena hantar cepat.

AKU DIA berkata...

restoran pizza sepatutnya perlu ada pertimbangan wajar antara nyawa pekerja dengan perkhidmatan. Amat tidak berbaloi untuk menghantar cepat pizza antara 10-15 minit jika nyawa menjadi taruhan!!