Isnin, 18 Oktober 2010

Bertemu sahabat-sahabat lama...!!!

Benar..!!!sekali bah... sekali pasir berubah...!! Masa akan mengubah segalanya,,,,, tetapi ada juga perkara yang tidak akan berubah walau pun dimamah masa...!!

Petang tadi aku berjumpa dengan rakan2  setelah sekian lama berpisah.... bayangkan berpuluh tahun tidak berjumpa... dari sekolah menengah rendah dan sekarang sudah pun beranak pinak!!!

Perjumpaan yang sudah tentu penuh nastolgia... kami berjumpa ...bercerita... sambil mengimbau masa2 dulu..!!Semua nya indah... semua nya seronok!!!

Kawan aku... yang seorang tu..sudah jadi org penting di RTM dan seorg lagi sedang menghabiskan pengajian nya dalam phd.....!!! satu demi satu kisah2 kawan2 lama disingkap.... adakala nya aku gelak... ada kala nya aku terlopong.... dan ada kalanya menyentuh perasaan....!! tetapi yang nyata semua kisah membuatkan kita tiba2 menjadi muda...!!!

Pertemuan itu...mengajar aku..bahawa ..seseorg yang dulu nya nampak pemalu dan lemah dalam pelajaran...tiba2 boleh menjadi org yang petah bercakap dan amat berjaya dalam pelajaran....!! dan itulah yang terjadi pada kawan ku itu..... tahniah.... dulu aku sering permainkan dia... tetapi sekarang ternyata dia sudah jauh berubah.... apa pun dalam hati... aku sebenar nya tumpang bangga.... semuga sahabat2 yang lain yang berjaya seperti dia..!!!

Tiada ulasan: