Rabu, 13 Oktober 2010

Pesanan Seorang Sahabat di ICU..!!!!

Semalam aku melawat rakan yang sedang dirawat di ICU kat Ampang Putri. Dia yang dulu selalu ceria dengan gurauan dan gela ketawa kelihatan lesu...!!!

Namun dia masih gagahkan diri untuk senyum dan tak cuba untuk bercakap.... aku cuma dengar apa yg dia katakan sambil sesekali aku pegang tangan dia....!! ternyata dia masih kenal setiap orang yang melawat nya...!!

Dia ucapkan terima kasih kerana sudi melawat dan berbagai lagi perkara yg dia ucapkan... dan yang paling aku tidak lupa bila dia berkata..." mungkin Allah nak dekatkan aku dengan NYA bila dia duga aku begini... selama ini aku mungkin agak jauh dari NYA dan sekarang ini..aku rasa makin dekat dengan Allah...!"
Aku diam mendengar nya.... kata2 nya itu menusuk masuk ke jantung ku....!!!

Semuga dia cepat sembuh dan boleh kembali ceria seperti dulu...!!!!!

2 ulasan:

Tie HT berkata...

sedih nya..betul juga kata2 dia 2..mga cept sembuh

AKU DIA berkata...

syukur alahamdullilah.. sahabat kita itu sudah pun dipindah ke wad biasa. Semuga dia cepat sembuh!

Maka benarlah kata sesetengah orang, kita tidak akan kenal makna kesenangan sehingga kita ditimpa kesusahan..!!