Isnin, 11 Oktober 2010

Jangan Izinkan Kanak-Kanak Bawa Motosikal..!

Ketika sedang memandu ke pejabat .... sebuah motor melintas.... terkejut aku dengan cara memandu penunggang motor tersebut dan lebih mengejutkan aku yang membawa motor tersebut adalah seorg yang aku agak pelajar sekolah rendah..dan lebih mengejutkan kerana dia membawa 2 org pembonceng yang sebaya..!!!
Aku tak dapat bayangkan kalau berlaku sesuatu.. siapa yang akan disalahkan??? apakah ibubapa kanak2 tersebut tidak boleh berfikir dengan waras dengan mengizikan anak2 mereka untuk bawa motor???

Aku pasti ..jika berlaku kemalangan ibubapa mereka sudah tentu akan menyelahkan org lain tanpa melihat kepada kesalahan sendiri.... ingatlah anak2 adalah permata paling berharga dalam hidup.. jadi jaga lah mereka sebaik nya.... jangan kita pula menjadi pendorong untuk merosakan mereka!!

Tiada ulasan: