Jumaat, 27 Ogos 2010

ADIK SUDAH MULA BERPUASA....!!!!

Puteri bongsu aku tiba2 nak puasa... kalau semalam dia cuma puasa sampai pukul 1 petang,, tetapi hari ini dia puasa sampai tamat. Lepas balik dari bazar ramadan...dia terus baring kat sofa macam dah nak pengsan!!

Masa...kat bazar ramadan dia dah merunggut..katanya letih....!! jalan pun tak berapa nak larat...hahaha!!!

Aku sebenar nya terkejut juga dengan perubahan putri bongsu aku yang  belum sekolah itu ... tiba2 bersemangat untuk berpuasa...!!!

Sebenarnya....dia mula bersikap untuk berpuasa...bermula bila aku dan anak2 berbuka puasa di salah sebuah restoran nasi Padang di Ampang. Kebetulan kat meja sebelah ada pasangan bersama 2 org anak. Yang kecik baru 10 bulan dan kakak nya berumur 4 tahun.

Setelah selesai berbuka...aku menegur dan berborak2 dengan keluarga sebelah itu...dan menarik kerana anaknya yang belum pun berumur 4 tahun itu tidak pernah tinggal puasa...!!!

Aku pandang putri bongsu aku.....dia tunduk malu2......hahahhaa..!!! rupa2 nya kanak2 umur 5-6 tahun ni pun punya  nilai maruah yang tinggi...!!! dan bukti nya...semenjak hari itu..putri bongsu ku..kata dia akan puasa...dan dia telah buktikan.....!!! aku cuma bersyukur kepada Allah!!

Tiada ulasan: