Rabu, 17 Oktober 2012

Mengapa Basah Kalau Tak Hujan??

Jam dah menunjukan pukul 2 petang. Aku perlu segera sampai ke pejabat. Malang nya sekitar tempat tinggal aku hujan lebat..amat lebat. macam mana ni??
Setelah berfikir sejenak aku ...aku ambil keputusan untuk redah saja hujan dengan motor aku. Lepas pakai baju hujan...aku mula memecut motor membelah hujan lebat......hujan amat lebat sehingga aku basah kuyup....!! tetapi demi utk sampai ke pejabat aku redah juga hujan lebat itu...!! hehe ...dalam beberapa kilometer aku pecut motor ..tiba2 aku tenguk cuaca cerah..tiada hujan.....!! laaa....hujan lebat ni cuma tenpat aku saja ke??? kat sini kering je...!!!

Bila sampai ke lampu isyarat merah..aku berhenti utk tunggu lampu kembali hijau..hehe ...aku perasan org2 sekeliling aku memandang aku dengan pelik..cam mana aku boleh basah kuyup dalam cuaca cerah...!!

hehe...lampu hijau jee..aku terus pecut....nak sampai cepat ke pejabat...maklum lah aku dah lambat...tak kan aku nak bagi alasan hujan sbb lambat sedangkan cuaca sekitar pejabat aku mmg cerah dan tiada hujan...!!

Kalau keadaan cam mana ni...cam mana nak jawab ek??

Tiada ulasan: