Selasa, 18 September 2012

TUKANG MASAK ASING - KENCING TAK BASUH..!!

Aku berkunjung ke satu kompleks belibelah yang agak terkenal di Subang Jaya. Bukan ada nak beli apa pun sekadar untuk berjalan2 sambil menjamu mata dan kalau rasa lapar nak juga menjamu selera....!!

Dah puas berpusing2 rasa nak buang air kecil pula...lalu aku masuk ke tandas....tahu2 saja lah dalam tandas tu ada macam2 gelagat..tetapi yg paling menarik perhatian aku adalah gelagat seorang tukang masak warga asing sedang kencing dalam mangkuk kencing....!! sudah saja dia lepaskan hajat dia tu..dia terus keluar tanpa membasuh kencing dan tangan.....!!!

Uweekkkk......rasa nak muntah aku..terbayang aku makanan yang bakal dia sediakan..dan org2 kita yang akan makan dengan selera sekali..sedang kan  ..tukang masak tu..kencing pun tak basuh....!!

Tengkuk aku tiba2 rasa kembang.....!! aku jadi was2 utk makan jika kaum tu yg jadi tukang masak...!! aku rasa dah sampai masanya kerajaan bertindak sesuatu agar kita tidak lagi dihidang makanan oelh golongan yang tidak tahu menjaga kebersihan....!!

Tiada ulasan: