Ahad, 23 September 2012

BURGER BAKAR ADALAH MAKANAN MEWAH??!!

Burger bakar sudah menjadi seperti fenomena di KL.... gerai menjual makanan tersebut tumbuh macam cendawan lepas hujan... malah sudah ada yang mampu membuka restoran atas nama burger bakar ini..tahniah..!!

Tetapi yang kurang seronok nya dan selalu menjadi rungutan terutama bagi golongan yg tidak mewah di KL ni adalah harga nya... bayangkan untuk sebiji burger bakar yang ditambah sos atau keju mungkin akan cecah sehingga berbelas2 ringgit.... itu belum termasuk minuman lagi...!! cam mana yang punya anak ramai nak makan?? Burger bakar sudah menjadi seperti makanan mewah utk orang2 kaya saja..!!

Sekali fikir elok masuk ke McD atau pun Burger King kalau nak makan burger.... tak sampai RM10 dan dapat makanan lengkap termasuk burger, kentang dan air...!!! tempat pun selesa..!!

Aku rasa kalau burger bakar terus dengan harga sebegitu ..fenomena sekarang ni tidak akan kekal lama. Mungkin sekarang masih ada yg berebut2 utk merasai nya... tetapi dengan harga sebegitu tinggi berbanding tawaran harga yg semakin murah dari restoran makanan segera...jangan terkejut jika burger makan akan rebah jika tindakan segera tidak dilakukan...!!!

Tiada ulasan: